Materialet i tanntråden er polypropylen, og den fortykkede Dentotape-tråden passer for personer med større mellomrom.
Voksimpregneringen gjør tanntråden jevnere, slik at den kan glide mellom tennene uten å skade tannkjøttet og uten å forårsake ubehag.
Tanntråd fjerner effektivt matrester som kan sette seg fast mellom tennene og utenfor rekkevidden til tannbørsten. Hvis matrester og plakk ikke fjernes regelmessig, kan det føre til tannråte, tannkjøttsykdom og andre orale problemer.
Den dag i dag regnes REACH ® tanntråd som referansen når det gjelder tanntråd blant tannleger. REACH ®-merket ble utviklet av DuPont i 1976 før det ble kjøpt opp et år senere av Johnson & Johnson , det første selskapet som masseproduserte tanntråd tilbake i 1898. Opprinnelig brukte Johnson & Johnson overflødig materiale fra silkesuturer for å produsere tanntråden deres, noe som gjorde dem rimelige for den gjennomsnittlige forbrukeren. I 1976 patenterte selskapet moderne emballasje for tanntråd, og revolusjonerte måten tanntråd ble dispensert og brukt på.
Etter Johnson & Johnsons landsomfattende implementering av REACH ® i 1978, ble merkets profesjonelle tanntråd raskt en favoritt blant amerikanske tannleger og hygienister. På den tiden var yrket som tannpleier fortsatt stort sett ukjent utenfor Amerika. Sveits var et av de første europeiske landene som bestemte seg for å introdusere denne spesialiteten. Med amerikanske tannpleiere kom amerikansk tanntråd, og tannleger bruker fortsatt REACH ® tanntråd for å fullføre opplæringen i dag.
I dag eies REACH -merket av Beverfood AG. Det er fortsatt den samme tanntråden, produsert på samme fabrikk .
Andre kunder har også kjøpt

