Handelsbetingelser

Når du handler på Munnfrisk.no er du dekket av PriceRunner-kjøpsgarantien.
Du er dermed forsikret for inntil 50 000 DKK dersom det skulle oppstå et problem i forbindelse med kjøpet.
Kjøpsgarantien koster ingenting og gjelder for alle registrerte brukere på PriceRunner.
Selv om du ikke allerede er medlem av PriceRunner og har kommet inn på nettsiden vår gjennom dem, kan kjøpet fortsatt være dekket av kjøpsgarantien. Alt du trenger å gjøre er å registrere deg innen en time etter kjøpet. Å bli medlem koster ingenting og tar mindre enn tre minutter! Bli gratis medlem hos PriceRunner

Med PriceRunner kjøpsgaranti får du erstatning ved en skadet vare, hvis varen ikke blir levert, hvis en vare mangler ved levering eller hvis varen er feil eller defekt. For at kjøpsgarantien skal gjelde, er det nødvendig at bestillingen er adressert til deg personlig.

Du vil kun få erstatning for den direkte økonomiske skaden du er påført, anskaffelseskostnader og fraktkostnader. PriceRunner-kjøpsgarantien gir derfor ikke kompensasjon for andre direkte eller indirekte kostnader, verditap eller tapt inntekt.

Besøk PriceRunner for en liste over ekskluderte kategorier og de endelige vilkårene for kjøpsgarantien .

Forhold knyttet til handle på Munnfrisk.no :

Oppdatert 27/1-2024

Følgende er skrevet med tanke på den beste handelen og med ekstra oppmerksomhet for å sikre at du som kunde får en god opplevelse og ikke minst trygghet når du handler hos Munnfrisk.no .

Hvis vi har oversett noe eller det er tekster som du mener kan legges til eller endres, vennligst skriv.

Følgende vilkår og betingelser gjelder for all handel (både B2C og B2B) med Albert Larsen ApS i forbindelse med Munnfrisk.no :

Juridisk informasjon

www. Munnfrisk.no eies og drives av:

Albert Larsen ApS
Teglgårdsvej 36
Dk-5500 Middelfart
CVR: 39991373

E-post: kontakt@albertlarsen.dk

Telefonnummer: 9340 3838

Kjøp

Varer kjøpes ved hjelp av følgende prosedyre:

Ønsket produkt legges i handlekurven.

Når du ønsker å fullføre kjøpet klikker du på handlekurvlenken. Herfra kan du slette eller endre antall bestilte varer. Merk at du godkjenner vilkårene når disse vilkårene er lest og akseptert. Velg deretter kontakt- og mottakerinformasjon

Ønsket leveringsmåte og betalingsmåte er valgt

Kjøpet er bekreftet og betalingen er gjennomført.

Du vil da motta en elektronisk ordrebekreftelse pr e-post.

innbetaling

Alle priser er oppgitt i danske priser inkl. moms og andre avgifter.

Prisene gjelder kun bestillinger for levering i Danmark, Tyskland, Sverige, Grønland og Færøyene.

Betaling for varene kan gjøres på nett med Dankort, Visa, MasterCard, Visa Electron, Mobile Pay v/Danske Bank, AnyDay, Google Pay, Apple Pay, ViaBill eller med EAN-nummer.

Beløpet trekkes først fra kortet ditt når varen sendes.

Reservasjon av beløp:

Betaler du med internasjonalt betalingskort, reserveres beløpet umiddelbart.
Pengene er reservert på kortet eller kontoen din frem til:
1) vi hever beløpet når vi sender varen, eller
2) til pengene frigjøres i henhold til avtalen din med kortutstederen.

Vi tar ingen form for kortgebyrer.

Betaling via ViaBill:

Ved kjøp med ViaBill vil du motta varene dine først. Etter det må du betale månedspengene på samme dato hver måned.
Dersom du ikke betaler i tide, vil det bli belastet et gebyr. Hvis du angrer på kjøpet, opphører avtalen om betaling med ViaBill.
Les mer her: https://viabill.com/dk/legal/viabill/

Betaling via AnyDay:

Anyday reserverer det første avdraget på brukernes betalingskort ved hvert kjøp. Første rate trekkes først når varene sendes fra nettbutikken, som også regnes som forfallsdato for første rate. Deretter vil det månedlige avdraget bli betalt med siste bankdag som forfallsdato i hver av de tre påfølgende månedene. Beløpet som brukes skal alltid betales over tre måneder, bortsett fra betaling av første termin.
AnyDay finansierer kjøp inntil 10 000 DKK.

Les mer her: https://da.anyday.io/terms-conditions/shopper

Frakt og levering

Lagervarer sendes vanligvis samme dag hvis bestillingen er gjennomført før 14; og ellers senest påfølgende ukedag.

Det er ikke mulig å hente bestillinger.

Det er alltid mulig å se lagerstatus før varen legges i handlekurven. Dersom vi ikke klarer å sende varene innen angitt tid, vil vi selvsagt gi deg informasjon om dette, enten pr e-post eller telefon.

Munnfrisk.no bruker PostNord, BURD og GLS som fraktleverandører.

Du betaler kun frakt én gang, uavhengig av hvor mange produkter du kjøper per bestilling. rekkefølge.

For bestillinger under DKK 100 kommer i tillegg til fraktkostnad også et fraktgebyr på DKK 10

De totale leveringskostnadene er som følger:

Dette er også tydelig når du bestiller varer i nettbutikken. Albert Larsen ApS er alltid ansvarlig for varene frem til mottak.

Angrerett/returrett:

Munnfrisk.no utvider § 17 i forbrukeravtaleloven, fra 14 dager til 90 dagers angrerett på alle varer

Disse avtalene kan ikke kanselleres:

  • Levering av varer som kan antas å forringes eller raskt foreldes.
  • Levering av forseglede varer som av helsevern- eller hygienegrunner ikke er egnet for retur og hvor forseglingen er brutt etter levering. For eksempel pleie- og hygieneprodukter (tannbørster, munnvann, instrumenter osv.). For disse varene gjelder angreretten kun dersom originalemballasjen er intakt.
  • Kjøp gjort som næringsdrivende.
  • Levering av varer som på grunn av sin art blandes sammen med andre varer under levering og ikke kan skilles igjen.

Andre produkter:

Har du kjøpt flere varer hos oss, har du mulighet til å returnere en eller flere varer, selv om de er kjøpt i én bestilling. Vær oppmerksom på at du ikke får refundert fraktkostnader dersom du angrer på deler av kjøpet.

Angrefristen utløper 90 dager etter den dagen du mottar varen din eller tar fysisk besittelse av den siste varen ved avtale om flere forskjellige varer bestilt i én bestilling og levert individuelt.

Du må gi oss beskjed innen 90 dager etter mottak om at du ønsker å kansellere kjøpet. Varselet skal gis ved å kontakte oss på mail munnfrisk.no  eller ved å bruke standard avbestillingsskjema . I meldingen din må du gjøre oss tydelig oppmerksom på at du ønsker å benytte deg av angreretten. DU KAN LAST NED RETUR-/AVBESTILLINGSSKJEMAET HER

Du kan ikke angre det ved å bare nekte å motta varen uten å gi oss tydelig beskjed om dette samtidig. I forbindelse med bestillinger som returneres på grunn av manglende henting i pakkeshop, belastes faktiske returfraktkostnader, pt. anslått til 49 kr

Komme tilbake

Du må sende din bestilling tilbake til oss uten unødig opphold, og senest 14 dager etter at du har gitt oss beskjed om at du ønsker å angre kjøpet. Du må selv bære de direkte kostnadene i forbindelse med returforsendelsen av varen. Du bærer risikoen for varene fra tidspunktet for levering av varene.

Manglende originalemballasje kan føre til betydelig verdifall, så for å være sikker på å få alle pengene tilbake, anbefales det at varen returneres i originalemballasje.

BYTTE: Ingen bytte, men behandlet som beklagelse. Det er ønskes et annet produkt, skjer det med ny bestilling.

Tilstanden til varen når du sender den tilbake

Du er kun ansvarlig for eventuell forringelse av varens verdi som skyldes annen håndtering enn det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og virkemåte. Du kan med andre ord prøve produktet på samme måte som om du prøvde det i en fysisk butikk, men du må ikke ta det i faktisk bruk.

Dersom varen er prøvd utover det som er beskrevet ovenfor, anser vi den som brukt, noe som betyr at dersom du hever kjøpet vil du kun få en del eller ingenting av kjøpesummen tilbake, avhengig av varens kommersielle verdi; og i visse tilfeller kan det bety at du kun kan få tilbake fraktkostnadene.

Tilbakebetaling av kjøpesummen

Hvis du angrer på kjøpet, får du beløpet du betalte oss tilbake. Ved verdifall du har ansvar for, vil dette bli trukket fra kjøpesummen.

Hvis du benytter deg av angreretten, vil vi refundere alle betalinger mottatt fra deg, inkludert leveringskostnader (men ikke tilleggskostnader som følge av ditt eget valg av en annen leveringsform enn den billigste formen for standardlevering som vi tilbyr), uten unødig forsinkelse og under alle omstendigheter ikke senere enn 14 dager fra datoen da vi mottok melding om din beslutning om å trekke deg fra denne avtalen. Vi vil foreta en slik refusjon med samme betalingsmiddel som du brukte for den opprinnelige transaksjonen, med mindre du uttrykkelig har avtalt noe annet.

Vi kan holde tilbake refusjonen til vi har mottatt varen tilbake, med mindre du har fremlagt dokumentasjon på at du har returnert den før da.

Hvis du angrer på kjøpet, må varen sendes til:

Munnfrisk.no
Teglgårdsvej 36
DK-5500 Middelfart

Legg ved en kopi av ordrebekreftelsen eller fakturaen sammen med returskjemaet.

MERK: Vi tar ikke imot pakker uten distribusjon eller pakker sendt av kontantbetaling ved levering.

Klagerett

Kjøpslovens mangelregler kan gjelde ved varekjøp.

Når du handler hos oss som forbruker har du 24 måneders reklamasjonsrett . Dette betyr at du enten kan få varen reparert, byttet, pengene tilbake eller prisen redusert, avhengig av den konkrete situasjonen. Det er et krav at reklamasjonen er berettiget og at mangelen ikke er oppstått som følge av feil bruk av produktet eller annen skadevoldende atferd.

Du må annonsere innen "rimelig tid" etter at du har oppdaget mangelen på varen. Hvis du klager innen to måneder etter at mangelen ble oppdaget, vil reklamasjonen bli vurdert som rettidig.

Du oppretter en klage ved å svare på e-posten med ordrebekreftelse for det aktuelle produktet, eller ved å skrive til munnfrisk.no - HUSK ordrenummeret.
Da vil det pr e-post vil få tilsendt et skjema samt en fraktetikett betalt av oss for retur.
Hvis klagen er berettiget, betales det ikke for denne fraktetiketten.

Munnfrisk.no bærer alle (rimelige) fraktkostnader forbundet med en berettiget klage.

Det er alltid kundens ansvar at produktet sendes tilbake i forsvarlig emballasje.

Varen sendes til:

Munnfrisk.no
Teglgårdsvej 36
5500 Middelfart

Når du returnerer varen, vennligst beskriv problemet så detaljert som mulig.

Vi tar ikke imot pakker uten distribusjon (pakkebutikk) eller pakker sendt av kontantbetaling ved levering.

Vi anbefaler at du IKKE bruker DAO når du returnerer en vare. Dette er fordi du kan risikere at DAO leverer uten at noen er tilstede på adressen, og du er ansvarlig for pakken til vi mottar den.

Personopplysningspolicy
For at du skal kunne inngå avtale med oss ​​trenger vi følgende informasjon:

Navn, adresse, tlf.nr. og e-postadresse.

Vi registrerer og videreformidler dine personopplysninger for å kunne levere varene til deg.

Det kan kun være én av disse 3 distributørene: BURD, PostNord eller GLS.

Personopplysningene registreres hos Albert Larsen ApS og lagres i de lovpålagte fem kalenderår, hvoretter opplysningene slettes. Det er kun opplysninger som er påkrevd i regnskapsloven som lagres.

Behandlingsansvarlig på www. Munnfrisk.no er Brian Larsen.

Som registrert hos Albert Larsen ApS har du alltid rett til å protestere mot registreringen. Du har også rett til innsyn i hvilke opplysninger som er registrert om deg. Disse rettighetene har du etter personopplysningsloven og henvendelser i forbindelse med dette rettes til:

munnfrisk.no

Tilgang til klager

Hvis du som forbruker ønsker å klage på kjøpet ditt, må du kontakte munnfrisk.no

Dersom vi som forventet ikke finner en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via klageportalen for Nævnenes Hus.

For å kunne klage til Nævnenes Hus må produktet eller tjenesten du ønsker å klage på ha kostet minst DKK 1.110 og maksimalt DKK 100.000 .

Munnfrisk.no er en e-merket nettbutikk, slik at du alltid kan få en hvilken som helst sak behandlet av e-merket gratis, uavhengig av beløpets størrelse.

Les mer her .

Hvis du bor i et annet EU-land enn Danmark, kan du klage til EU-kommisjonens online klageportal: http://ec.europa.eu/odr